Boyun ve Bel Fıtığı Tedavisi

Beldeki ağrıların en sık nedenlerinden birisi bel fıtığı olup ağrı, ani başlayan, dalgalanmalar gösteren, gittikçe şiddetlenen karakterlerde olabilir. Çoğu hastada kısa süre içinde ve ani gelişen bu ağrı, ağır kaldırma, gövdesini ani çevirme veya bir travmadan sonra başlar. Ancak hastaların yarısından çoğunda, ağrı bir neden olmaksızın aniden başlar.

Genellikle önce bel ağrısı başlar, bunu bacak ağrısı izler. Vücut pozisyon değişimi ile öne eğilmek ve uzun süre oturmak gibi disk içi basıncı artıran durumlarda ağrı artar. Öksürmek, aksırmak ve hapşırmakla ağrının artması bel fıtığını düşündürür.

Bel fıtığı olan hastalar beldeki ağrıdan çok, kalça ve bacağa vuran ağrıdan şikayet ederler.

Tutulan sinir köküne bağlı bacak yanında veya uylukta karıncalanma ve hissizlik gelişebilir.

Yürürken ayağın takılması ve bileğin içe dönmesi şeklinde güçsüzlükler yaşanabilir.

İleri evrelerde idrar kaçırma veya idrar yapamama, bacak arasının hissedilememesi şikayetleri ortaya çıkabilir.

Biorezonans terapisi ile boyun ve bel fıtıklarının bozulmuş olan intervebral disklerin onarımı sağlanabilir. Diğer hastalıkların terapisinde olduğu gibi patolojik frekanslar yok edilerek ağrı, ödem ve kronik doku hasarı giderilebilir. Özel doku onarım programları ile doku hasarı onarılabilir, doku en sağlıklı forma getirilebilinir. Ağrı programları ve intervertebral disk programları ile hasta rahatlatılabilir.

Uygun pozisyonda yatarak geçirilecek dinlenme sadece bel ağrılarında 2-3 gün, bacak ağrısı da varsa 7 gün süreli olması yeterli olabilir. İyi bir yaylı yatakta, tercihen yarı ortopedik bir yatakta yatmak en iyisidir. En iyisi hastanın en rahat ettiği pozisyon olup  genellikle yan yatıp bacaklar karına doğru çekildiğinde omurların arası açılıp, bacak sinirlerine olan bası azaltılmış olur. Sırtüstü yatmak istenirse belin altına bir yastık koymak ve bacakları yüksek bir yere uzatmak uygun olur.

Hastalar hareketsizliğin zararlı etkilerinden korunmak için, normal aktiviteye dönünceye kadar egzersiz yapmalıdır. Yürüme, egzersiz bisikleti kullanma, yüzme önerilir. Egzersizlerin ilk dönemlerinde ağrı artabilir. Tolere edilemiyorsa egzersizin şekli değiştirilmelidir.

Bardak çekme, masaj gibi alternatif yöntemler sadece beldeki kan dolaşımını arttırır, böylece beldeki kaslar gevşer, hastada geçici rahatlama olur, fıtıklaşmış disk üzerinde bir etkisi olmaz.

Fizik tedavi rehabilitasyon tedavi seçeneklerinden biridir. Ancak ilk on seansından sonra hastanın ağrılarında bir gerileme olmuyorsa fizik tedaviyi sürdürmenin bir anlamı yoktur.