KOAH için Glutatyon

Glutatyon Tedavisi FiyatlarıRandevu Talep Edin

Kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH), dünyada önde gelen ölüm nedenlerinden biridir. Sigara içenlerde daha sık görülen bu tablo nefes alma zorluğu ile hayatı kabusa çevirir. Sigaradaki toksinlerin çokluğu nedeniyle akciğerdeki glutatyon hemen tüketirler ve bu hastalarda ciddi bir eksiklik saptanmaktadır.

Normal glutatyon seviyelerine sahip olunduğunda akciğer dokusu inflamasyon gibi serbest radikal hasarından korunarak bozulmadan devam edebilmektedir. Düşük glutatyon düzeylerinde bu koruma yetersiz olur ve akciğer hasarı kaçınılmaz olur. Çalışmalar düşük glutatyon seviyeleri ile KOAH oluşumu arasında açık bir bağlantı olduğunu düşündürmektedir.

Ek olarak, hayvan deneylerine damar yoluyla glutatyon takviyesi yapılanlarda oksijen verilmesiyle beraber normal akciğer fonksiyonunu sürdürdüğü saptamıştr. Ayrıca glutatyon akciğer uyumunu arttırdı, enflamasyon ve ödemi azalttığı ve sağlam akciğer dokusunu arttırdığı saptanmıştır.

Araştırmacılar glutatyon tedavisinin normal hava akışını ve akciğer dokusunu desteklediğini göstermektedir.