Antiaging için Metabolik Balans

Antiaging sadece cilt için değil tüm vücut için yaşlanmanın geciktirilmesi, genç ve sağlıklı kalma sürecidir.

Vücut sistemleri sağlıklı olursa cildimiz de en sağlıklı ve iyi görünümü alır. Vücudumuzda toksin yükü fazla olduğunda, enflamasyon varlığında eklemlerimiz, cildimiz, karaciğer ve böbrek gibi organlarımız gibi pek çok noktada sorunlar yaşanabilir. Toksin yükü ve enflamasyon bağışıklık sisteminin zayıflamasına, romatizmal hastalıklara, eklem hastalıklarına, endokrin bozulmalara ve kansere zemin oluşturabilmektedir.

Hipokrat yedikleriniz ilacınız, ilacınız yedikleriniz olsun derken beslenmenin önemini en kısa en anlamlı şekilde ifade etmiştir.

Hastalanmamak ve hasta isek iyileşmek için en kolay çözüm doğru beslenmektir.

Doğru beslenme vücudun özelliklerine, genetik yapısına ve mevcut hastalıklara göre ayarlandığında hedefe hızlı ve kolay ulaşmak mümkündür.

Metabolik balansta sabah aç karna alınan kan tahlili ile hastalık ve ilaç bilgileri eşliğinde değerlendirmeye alınan kişi için tamamen ona özel beslenme programı oluşturulur. Bu beslenme programı sağlık, kilo vermek, kilo almak, enflamasyonu baskılamak ve metabolizmayı düzenlemek amacı ile oluşturulabilir.

Kişiye özel programda kişinin yiyebileceği sebzeler vardır, listede olmayan sebze tüketilmez. Aynı şekilde balık çeşitleri, et çeşitleri, meyveler için de özel listeler oluşturulmuştur. Programı uygulayan kişi öğünlerini bu listelere göre oluşturmaktadır.

Program hedefe ulaştığında rahat döneme geçilir. Bu dönemde listede olmayan gıdalara başlanır. Listeler genişlemeye başlarken yiyecek gramları da artar.

4.Dönem koruma özelliği ile hayat boyu geçerli olmaktadır.

Programın ilk dönemi vücudun yeni beslenmeye alışma, 2. Dönem hedefe ulaşma dönemidir. Hedefe ulaştıktan sonra 3. Döneme geçilir, bu dönem ömür boyu sürecek koruma dönemi öncesi geçiş sürecidir. Son dönem ise miktar ve çeşit olarak sınırların kalktığı dönemdir. Son dönemde tüm sebzeler, meyveler, etler serbest hale gelir ve miktar sınırı kalmaz. Sadece bazı altın kurallara uyması gerekmektedir. Bu altın kurallar rahatlıkla uygulanması mümkün olabilen kurallardır. Örnek vermek gerekirse günde en az 2 lt su içmek, hergün bir tane yeşil elma yemek, sadece 3 öğün yemek, ara öğün yapmamak gibi basit kuralların yanı sıra metabolizmayı koruyan ilk lokma seçiminin ne olacağı gibi teknik püf noktaları içerir.

Metabolik balans uygulayıcısı bu programı alırken ömür boyu sağlıklı kalma reçetesine ulaşmış olmaktadır. Tabi ki en iyi reçete bile uygulanmadıktan sonra başarıya ulaşamaz. Uygulayan kişinin doğru uygulaması en önemli unsurdur. Doğru uygulandığında tekrar kilo alınmaz, hastalıklardan korunmuş oluruz.