Glutatyon Nedir?

Glutatyon nedir

Glutatyon Tedavisi FiyatlarıRandevu Talep Edin

Glutatyon, vücudumuzda üretilebilen ve üç aminoasitten oluşan bir proteindir. Vücuttaki ihtiyacın önemli bir kısmı kendi üretiminden sağlanırken, gıdalarla alınan kısmı yetersizdir.

Glutatyon, sağlıklı kalmak, hastalıklardan korunmak, yaşlanmayı yavaşlatmak, performansı artırmak, hasarlı hücreleri onarmak, bağışıklığı güçlendirmek, enflamasyonu kontrol etmek, ağır metal ve toksinlerden kurtulmak için önem arz eden bir proteindir.

Vücudumuz devamlı glutatyon üretiyor olsa da modern hayatın getirdiği zihinsel ve bedensel kirlilik, mevcut miktarın vücut için yeterli olmasını engelliyor. Tam da bu nedenle kronik yorgunluk, mide barsak hastalıkları, kalp damar hastalıkları, nörolojik hastalıklar, otoimmün hastalıklar, cilt hastalıkları, gözaltlarında morluklar, lekelenmeler, allerjiler, vücut direncinin düşüklüğü çok yaygın görülmektedir.

Sağlıklı bir yetişkin için günlük glutatyon sadece 10 gram kadardır. Gıdalarla alınabilecek glutatyon miktarı az olması nedeniyle vücuda ağız yoluyla hazır glutatyon alımı yetersizdir ve ayrıca mide asidine dayanıklı olmadığından etkisini yitirmektedir. Gıdalarla hazır olarak gelebilecek glutatyon yeterli olmasa da, glutatyonun vücutta yapımına yardımcı olan sistein, glisin ve glutamaminin gıdalarla alınabilmesi sayesinde kendi glutatyonunu kendinin yapması desteklenebilir.

Glutatyon kullananlar direkt olarak yeterli miktarda glutatyon sağlamış olurlar. Özellikle damardan glutatyon nedir diye düşünülürse bu yolla daha çok etkili olduğunu vurgulamış olalım. En iyi glutatyon takviye yöntemi glutatyon serum şeklinde verilmesidir. Glutatyon iğnesi tercih edilebilir yine de damar yoluyla verilmesi tercihtir.

Vücudun toplam glutatyon yedeği ne kadar yüksek olursa serbest radikallerin etkisiz hale getirilmesi, detoks, zararlı maddelerin uzaklaştırılması yeterince yapılabiliyor ve bağışıklık sistemi daha güçlü olabiliyor. Genç kalmak, hastalıklardan korunmak, güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak isteyenlerin vücutta glutatyon üretimini teşvik edecek olan gıdalarla glutatyon sentezi artmasına destek olmasında fayda vardır. Kükürtten zengin sarımsak, soğan, sebzelerden brokoli, lahana, karnabahar, brüksel lahanası, radika, su teresi, şalgam, kuşkonmaz, avokado, ıspanak, bamya, havuç domates ve meyvelerden greyfurt, portakal, çilek, kavun, şeftali, mango, muz tercih edilebilir. Baharatlardan zerdeçal, tarçın, kakule ve çörekotu glutatyon yapımı uyarabilmektedir.

Glutatyon sentezini artıran gıdalar aslında dengeli ve sağlıklı beslenme anlamına gelmektedir. Bunun tersine yanlış beslenme şartlarında hem glutatyon yapımı düşer hem de serbest radikaller artarak glutatyon ihtiyacı artar. Sağlıklı beslenmediğimizde vücudu iki kat zorlamış oluyoruz ki, bu hızlı yaşlanma, kolay hastalanma ve zor iyileşme anlamını taşıyor.