Glutatyon Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Glutatyon Tedavisi FiyatlarıRandevu Talep Edin

Bağışıklık sistemi vücudumuzu; karşı karşıya kaldığı yabancı maddelere, patojenlere ve olası zarar verecek etkenlere karşı reaksiyon vererek etkisiz hale getirmek ve uzaklaştırmak üzere görevlendirilmiştir. Sağlıklı çalışabilmesi için dengeli beslenme, düzenli egzersiz, yeterli uyku, elektronik aletlerin manyetik alanına maruz kalmamak, bol su tüketmek ve stresi kontrol edebilmek gerekir.

Bağışıklık sistemini güçlü tutabilmenin yolu vücuttaki toksin ve serbest radikallerden arınmaktan geçer. Yanlış beslenenlerde, sigara içenlerde, stresli yaşayanlarda, su içmeyenlerde, alkol tüketenlerde, sürekli cep telefonu kullananlarda, bilgisayar ve laptop ile çok zaman geçirenlerde, cep telefonunu gece yatak odasında tutanlarda serbest radikaller fazlalaşır. Kötü beslenme sırasında antioksidan vitaminler alınamıyorsa durum daha da zorlaşır.

Glutatyon en güçlü antioksidanlar arasındadır. Glutatyon metabolik işlemler sırasında üretilen organik toksinlerin ve serbest radikallerin hücrede mitokondri hasarı oluşturmasını engeller. Bağışıklık sisteminin sağlıklı bir şekilde görevlerini yerine getirebilmesi ve hastalıkların önlenebilmesi için vücutta glutatyon seviyesinin gerekli düzeyde olması gerekir. Glutatyon olmadan, vücudunuz toksinleri etkisiz hale getiremez ve ortadan kaldıramaz.

Glutatyon, bağışıklık sisteminin güçlü kalmasına ve mikroplarla savaşa hazır olmasına yardımcı olur. Glutatyon mikroplarla karşılaşan vücutta savaş anında ön saflarda görev alan doğal savaş hücreleri ve T hücrelerinin hazırlanmasına katkıda bulunur. Glutatyon ile güçlenen T hücreleri bakteri ve virüslerin neden olduğu enfeksiyonla mücadelede aktif maddeler üreterek başarıyı artırır.

Bazı klinik çalışmalarda, glutatyonun altı aylık kullanımı sonrası doğal savaş hücrelerininin mikrop öldürme gücünü iki katına çıkardığı gösterilmiştir. Glutatyon antibakteriyel etkisini makrofaj adı verilen bağışıklık hücreleri üzerinden de yapabilmektedir.

Çalışmalarda, araştırmacılar glutatyonun farklı bağışıklık sistemi hücrelerinin davranışlarına etki ederek bakteriyel, viral ve paraziter enfeksiyonlara karşı koruma sağladığı gösterilmiştir.

Ebstein barr virüsü, hepatit virüsleri, herpes virüsleri ve Lyme gibi birçok kronik enfeksiyonların bağışıklık sistemini baskılama etkisini glutatyon tersine çevirir.

Bağışıklık sisteminin en ideal çalışma koşullarında lenfoid hücrelerin hassas bir şekilde dengelenmiş bir glutatyon seviyesine sahip olması gerekmektedir. Hücre içi glutatyon seviyesindeki değişikliklerin lenfosit fonksiyonları üzerinde önemli etkileri vardır. Sistein ve glutatyon eksikliği durumunda bağışıklık zayıflığı glutatyon takviyesi ile önemli ölçüde arttırılabilir.

Otoimmün hastalıklar da dengesiz glutatyon seviyeleri dikkat çekmektedir. Çeşitli otoimmün hastalıklarda gutatyon verilmesi hem kronik enflamasyonun baskılanması, hem antioksidan etki hem de bağışıklığın düzenlenmesi ile tedaviye çok katkıda bulunmaktadır.