Saç Ekimi Nedir?

Saç Ekimi FiyatlarıRandevu Talep Edin

Çeşitli nedenlerle saç kaybı yaşamış kişilere kendi saçlarını başka bölgeden taşıyarak kalıcı olarak kazandırmanın en doğal yolu saç ekimidir. Saç ekiminde dökülmüş açılma olmuş alanlara, hastanın dökülmemiş sağlıklı saçları nakledilmektedir. Saç ekimi uygulaması ile kişiye kendi saçları uygulandığı için çok doğal ve kalıcı sonuç elde edilmektedir. Amacımız; doğal saçlı görünümü modern tıbbi uygulamalarla tekrar sağlamaktır. 1930’lu yıllarda Japonya’da başlayıp Batı dünyasına gelişi ise ilk olarak 1950’li yıllarında olmuştur.

Saç ekimi kimlere uygulanabilir?

Saç ekimi erkek veya kadın olmak üzere herkese uygulanabilir. Saç kaybı olmuş ve açılma söz konusu olan hastanın yaşı kaç olursa olsun uygulama yapılabilir. 50 yaş erkeklerin neredeyse yüzde 50’si saç dökülme sorunu yaşamış bulunmaktadır. Dolayısıyla saç ekimi erkek hastaların daha çok ilgisini çeken kozmetik cerrahi uygulamadır. Saç kaybı, sadece erkeklere özgü değil kadınların da sıklıkla yaşadığı bir durumdur. Birçok kadında erkek tipi tepe ve ön bölgesinde saç kaybı ya da seyrekleşme sorunu yaşayabilmektedir. Kadınların tepe bölgesindeki açılmalarda da saç ekimi uygun bir tedavi seçeneğidir.

Neden saç kaybı olur?

Erkek tipi saç kaybının en önemli nedenlerinin başında genetik özellikler gelir. Ancak ilerleyen yaş, çeşitli tıbbi rahatsızlıklar, ilaç kullanımları, beslenme özellikleri sonucunda da oluşabilmektedir. Sebebi ne olursa olsun yeterli saç kökü olan tüm kişilere saç ekimi uygulaması planlanabilir ve başarı ile uygulanabilir. Sadece saç değil kaş, bıyık ya da sakal gibi kıl kaybı yaşanan tüm bölgelerdeki kayıplarda da ekim yöntemi uygulaması başarılı sonuçlar verir.

Saç ekimi öncesi dikkat edilmesi gerekenler

• Saç ekiminden bir hafta önce kan sulandırıcılardan aspirin gibi maddelerden uzak durulmalıdır. Bir gün öncesinden sigaraya ara vermek iyi olacaktır.
  • Gelmeden önce duş alınmasında fayda vardır.
  • Aç gelmeye gerek olmadığından kahvaltı edilerek gelinmesi iyi olacaktır.
  • Saçlı deride kullanılan ilaç, losyon veya krem gibi ürünlerin kullanımına ara verilmelidir.

Saç ekimi nasıl yapılıyor?

Uygulama temel olarak genellikle enseden alınan saç köklerinin, ihtiyaç hissedilen saçsız bölgeye ekilmesinden oluşur. Nadiren bazı durumlarda kişinin ense ya da şakak bölgesinde yeterince sağlıklı saç bulunmamaktadır. Bu durumda kişinin kolları ya da göğüs duvarı gibi kıl içeren başka bölgelerinden de saç kökü alınabilmektedir. Uygulama süresi saç kaybının miktarına göre bir kaç saatte gerçekleşmektedir. Saçsız alan çok büyük ise tedavinin tamamlanması için bir kaç seans gerekebilmektedir. Genellikle müdahale lokal anestezi altında yapılmaktadır. Saç ekiminden sonra uygulama alanına özel bir bandaj uygulayarak taburcu edilir. Nadir olsa da ağrı oluşursa bazı özel tavsiye edilen ağrı kesiciler önerilmektedir. Genellikle birkaç günlük ev istirahati yapıldıktan sonra baş sargılı olacak şekilde iş hayatına dönülebilmektedir. İlk pansuman için hasta 5. gün çağrılmalıdır.

Saç ekimi için hangi yöntemler kullanılıyor?

Saç ekimi işlemlerinde; FUE veya ensede hafif iz bırakabilen FUT yöntemleri uygulanmaktadır. FUE yönteminde enseden alınan saç kökleri tek tek alınıp eksik olan bölgelere ekilirken, FUT yönteminde ensedeki saç içeren bölge bir deri hattı olarak çıkarılmaktadır. Saç ekimi yapılacak kişide, başın arka kısımları ve yanlardan verici alan olarak sağlıklı saçlar alınmaktadır. Saçın özellikleri, saç telinin kalınlığı, dalgalı olması gibi faktörler de yapılacak işlemin sonucunu etkilemektedr.

Saç ekimi uygulanacak kişinin saç ve saçlı deri analizi yapıldıktan sonra hangi yöntemin tercih edileceğine karar verilmektedir. Genellikle iz bırakmadığı için FUE yöntemi tercih edilse de, nadiren FUT yönteminin de uygulanması da tercih edilebilir. Bazı durumlarda saç ekimi sadece saçların seyreldiği bölgelerde saç yoğunluğunu artırmak için de uygulanabilir.

Saç ekimi için en önemli unsur nedir?

Saç ve saçlı derinin doğru analizi ile başlar. İyi bir analiz doğru yöntemin seçilmesini ve sürecin iyi planlanmasını sağlar. Saç ekiminin başarılı olabilmesi için saç kökleri ekilirken yerleştirildikleri alanda hızlı bir şekilde kanlanması yani “tutması” sağlanmalıdır. Teknik doğru uygulandığı takdirde saç ekiminin başarı oranı oldukça yükselir. Hastanın öncesi ve sonrasında uyması gerekenlere dikkat etmesi çok önemlidir. Ekim sonrası  mezoterapi uygulamaları saç köklerinin güçlenmesi, iyileşmenin hızlanması ve saç kalitesinin artması açısından önemlidir. Doğal bir görünüm için saçların saçsız alanlara doğru dağıtılarak, doğru açıyla ve doğru yoğunlukta ekilmesi büyük önem taşır.

Saç ekimi sonrası ekilen saçlar dökülür mü?

Saç ekiminden yaklaşık 2-3 hafta sonra saçlar dökülmeye başlar. Bu dökülme normal olup 3-4 ay sonra saçlar tekrar çıkmaya başlamaktadır. Bu geçici dökülme düzeldikten sonra yeniden çıkmaya başlayan saçlar kalıcıdır. Faat aynı bölgedeki ekim yapılmamış orijinal saçlar zaman içerisinde dökülmeye devam edebilir ve saçlarda seyrelme oluşabilir. Yoğunluğun tekrar azalması halinde ileride yeni bir saç ekimi planlanabilir.

Saç Ekimi için Uygun Olmayan Durumlar

Saç ekimi her yaşta ve her iki cinsiyette herkese uygulanabilir ancak tansiyon yüksekliği, şeker hastalığı, karaciğer hastalığı, kalp hastası olan kişilere dikkatli olmalı, kontrolleri yapıldıktan sonra uygulanamaya karar verilmelidir.

Ekimden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

• Hasta, ekimden sonraki ilk gün kliniğe kontrole gelmeli ve ilk yıkama saç ekim ekibi tarafından yapılmalıdır.
  • İlk birkaç gün saçlı deride kabuklanma ve hafif şişlik olabilir. Bu şikayetler bir hafta sonra tamamen düzelir.
  • İlk üç ay saçlarda dökülme olabilir. Üç aydan sonra uzamaya başlar. Altıncı ayda % 75’i çıkar. Bir yılda %95’i çıkmış olacaktır.
  • Operasyon lokal aneztezi ile yapılır. Kişi ağrı duymaz. Yaklaşık altı saat sürer.

Saç ekimi uygulamasının bilinçsiz yapılmasının ne tür riskleri vardır?

Her tıbbi girişimde olduğu gibi saç ekimi de uygun koşullarda yapılmadığında bazı riskler taşıyabilmektedir. Genellikle saç ekimi uygulaması, deneyimli bir ekip tarafından yapıldığında sorun en aza iner. Saç ekimi kökler tek tek alınıp tekrar tek tek ekildiğinden oldukça uzun süren bir uygulamadır. Açılmış veya seyrelmiş alanın derecesine bağlı olarak 1-2 yıllık bir süreçte tekrarlayan ekimler gerekebilir. Çok nadiren ekim sonrası enfeksiyon görülse de iyi bir takip ve hastanın özeni ile engellenebilir. Operasyon sonrası ağrı olursa ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilir. Cerrahi ve lokal anestezi uygulamalarına bağlı morarma ve şişme izlenebilir.