Glutatyon ve Enerji

Glutatyon Tedavisi FiyatlarıRandevu Talep Edin

Enerji üretimi, tüm hücrelerde mitokondri yoluyla gerçekleşir. Serbest radikaller ve toksinler mitokondri zarının geçirgenliğini bozarlar. Hasar gören mitokondri yavaşlar ve daha az enerji üretmeye başlarlar. Etkilenen hasarlı mitokondri vücut işlevlerinin verimliliğinde azalmaya yol açar. Glutatyon, mitokondrileri serbest radikallerden ve neden oldukları oksidatif hasardan korur. Bu şekilde glutatyon güvencesi altındaki mitokondri ile enerji üretimi sağlıklı sürdürülebilmektedir.

Hasarlı mitokondrinin çalışması sırasında daha fazla serbest radikal üretilir. Bu artan serbest radikaller, mitokondri hasarını artırır. Daha az enerji üretilir ve daha fazla hasar oluşur. Kısır bir döngü oluşturur. Kronik yorgunluk, enerji düşüklüğü, halsizlik, kronik hastalıklar ve otoimmün hastalıklar bu hasarın sonuçları gibidir.

Kronik hastalıklarda glutatyon ihtiyacı çok artmıştır. Vücutta üretilen glutatyon miktarına göre zaman zaman yetersiz kalmaktadır. Yediğimiz gıdalarla glutatyon yapımını artırabiliriz. Hazır olarak takviye alabiliriz. İçilebilen oral formunda midede etkisiz hale getirildiği için damar yoluyla verilmesi daha etkin sonuçlar vermektedir.